1973
De houttechnici Helmut Freier en Klaus Dinkelbach (senior bedrijfsleider) houden zich intensief bezig met een innovatie op gebied van renovaties: deurrenovaties met kunststof folies.
1977
Het proces wordt met succes verder ontwikkeld. Hoogwaardige materialen en deskundige plaatsing zorgen voor een groeiend aantal tevreden klanten. Zo stichten beiden in 1977 het bedrijf fedi® GmbH. De deurrenovaties worden als snel aangevuld met raamrenovaties.
De pioniersgeest en volhardendheid werpen hun vruchten af
Ervaring en het veilig omgaan met de noodzakelijke technieken en plaatsingsapparatuur, vormen de basis voor het uitbreiden van de kernactiviteiten. De handel in renovatieproducten is de perfecte mogelijkheid om de opgedane vakkennis te gebruiken voor de uitbreiding van het bedrijf.
Doorlopende groei
Aan het begin werden alleen regionale renovatievakbedrijven aangeleverd. In de loop der tijd komen daar steeds meer bedrijven uit heel Duitsland en het aangrenzende Europa bij.
Jaren 80/de volgende generatie
Door het instappen van de zonen in het familiebedrijf, ontwikkelt fedi® gmbh zich met nieuwe motivatie en dynamiek. Udo Feier houdt zich in eerste instantie vooral bezig met technische problemen. Jörg Dinkelbach legt de nadruk op het koopmanschap en de marketing. De handel wordt gestaag uitgebouwd en is tegenwoordig de gangmaker van de
Advies uit eigen ervaring blijft traditie.
Onze oorspronkelijke handel – renovaties voor eindklanten – in de eigen werkplaats – hebben we nooit verwaarloosd. Het is en blijft belangrijk voor ons altijd oog te hebben voor de wensen van de klant en snel te reageren op moderne trends,
Jaren 90
Politieke wisseling verandert de marktsituatie – een grote uitdaging Door het verdwijnen van de toenmalige DDR komt er een ware vloed van aanvragen op gang. Veel starters wagen de stap naar zelfstandigheid. Hierbij helpt fedi® gmbh daadkrachtig en bouwt een groot aantal renovatiebedrijven op.
Geen contractuele binding
(zoals b.v. franchise leveranciers als Portas aanbieden) met de nieuwe plaatsingsbedrijven is een belangrijke basisregel voor ons. De dynamiek van de jonge onderneming mag niet in gevaar gebracht worden. We garanderen als vakleverancier een zo groot mogelijke ondersteuning op alle gebieden van technische zijde tot aan de marketing, zonder de bedrijven te beperken met onnodige voorschriften. Dit is een onderdeel van onze ondernemingsfilosofie en een belangrijke garantie voor het succes van onze klanten. Want het grootste deel van de nieuwe bedrijven werkt tegenwoordig zeer winstgevend met een nog altijd groeiend marktsegment.
1997
Verhuizing naar de nieuwe bedrijfsruimtes in Gelsenkirchen – Heßler. Op meer dan 1200 m² wordt een groot aantal hoogwaardige kwaliteitsproducten opgeslagen en dagelijks verzonden. De nieuwe ruimte voor uitbreiding dient voor het vergroten van het aanbod. Trap- en keukenrenovaties evenals een nieuw assortiment laminaat vult onze service op gebied van woninginrichting aan. De omzet stijgt met ca. 30%. Op topdagen wordt tot 6 ton aan materiaal verzonden via de expediteuren en pakketdiensten. Onze partnerbedrijven ter plekke bieden we daardoor
1998
uitbouw van het traprenovatieprogramma Na verschillende tests met verschillende traprenovatiesystemen hebben we onze huidige producent leren kennen. In het begin werden er 3 decors en 1 voorkant opgenomen in het programma. Het programma is continu uitgebreid en verbeterd en behoort ondertussen tot het sterkste aanbod op de Europese markt.
2002
25 jaar fedi® gmbh In 2002 vierden we ons 25-jarige jubileum en industriecomplex Zeche Zollverein met onze bedrijfspartners, familie en vrienden.
2012
uitbouw van de traprenovatie Ondertussen is het programma van het trapassortiment aanzienlijk uitgebreid. In 2013 werden 7 nieuwe kleurdecors geïntroduceerd. De buitenlandse markt wordt ook steeds belangrijker. Naast Tsjechië, België, Nederland en Oostenrijk worden ook trapproducten geleverd aan bedrijfspartners in Frankrijk, Luxemburg, Groot-Brittannië en Polen. De expansie gaat door …